**riots

There is a danger, of course, in overstating the importance of an eruption in a specific national setting - but the world has become kindling and Athens is the first spark.


#lvriots:
Ρίγα, Λεττονία 13/1/2009


ΝΥΤ
Ο Krisjanis Karins,βουλευτής και πρώην ηγέτης του κόμματος της Νέας Εποχής δήλωσε πως η βία έδειξε πως τα οικονομικά προβλήματα έχουν προσδώσει καινούρια σφοδρότητα σε παλιές πολιτικές διαμαρτυρίες.

Οι διαμαρτυρίες στην Λετονία, δήλωσε, έτειναν να ακολουθούν 'έναν κανόνα "στεκόμαστε, τραγουδάμε και πάμε σπίτια μας", αλλά οι νεαροί διαδηλωτές που εμφανίστηκαν την Τρίτη το βράδυ "μοιάζει να πιστεύουν πως ο Ελληνικός ή ο Γαλλικός τρόπος έκφρασης θυμού είναι καλύτερος", είπε.

"Στα δικά ας μέρη, αυτά απλά δεν συμβαίνουν" είπε. "Αλλά συνέβησαν αυτήν την φορά. Όλοι προσπαθούν να κατανοήσουν τι μέρος όλων αυτών προκλήθηκε εσκεμμένα. Ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι; Από πού ήρθαν;"


Επίσης: Latvia after the riots
Τους πιάκαμαν
Λεττονός ιατρός, απολογητής των κουκουλοφόρων (προφανώς συριζα).

Έξτρα: εισαγόμενη συνωμοσιολογία για την Ελλάδα από την Βαλτική

#bgriots
Σόφια 14/1/2009


Δεκάδες διαδηλωτών συγκρούστηκαν με την αστυνομία στην πρωτεύουσα της Βουλγαρίας την Τετάρτη, όταν μια αντικυβερνητική διαδήλωση μετετράπη σε εξέγερση, δήλωσε η αστυνομία.

Η βία ξέσπασε κατά την διάρκεια ειρηνικής διαδήλωσης 2000 ανθρώπων μπροστά από την βουλή, συμπεριλαμβανομένων και φοιτητών, αγροτών και περιβαλλοντικών ακτιβιστών που δήλωσαν πως έχουν μπουχτίσει από την ζωή στην πιο φτωχή και πιο διεφθαρμένη χώρα της Ευρώπης


Ημέρα 2
Έξτρα: Μπολσεβίκοι πίσω από την εξέγερση δηλώνουν οι NYT (πριν από 90 χρόνια).

#ltriots
Βίλνιους 16/1/2009


Η διαδήλωση της Παρασκευής οργανώθηκε από τα συνδικάτα και περίπου 1500 άνθρωποι ήταν παρόντες όταν ξέσπασαν τα επεισόδια δήλωσε ο Danute Daunoraviciute, εκπρόσωπος τύπου της αστυνομίας. Δήλωσε πως κάποιοι διαδηλωτές είχαν προετοιμαστεί για βία φέρνοντας μαζί τους μπουκάλια γεμάτα με βενζίνη. Πάνω από 80 άτομα συνελήφθησαν και 15 τραυματίστηκαν στην αναταραχή, συμπεριλαμβανομένου και ενός διαδηλωτή του οποίου αποκόπηκε το δάκτυλο από ελαστική σφαίρα.

Η κ. Daunoraviciute δήλωσε πως δεν φαίνεται να ήταν συγκεκριμένες πολιτικές οργανώσεις πίσω από την βία. "Ήταν μια καλή ευκαιρία για τον κόσμο να εκφράσει την κοινωνική του δυσαρέσκεια", δήλωσε.. "Ήταν απλά θυμωμένοι και κουρασμένοι".


Βαλτικές εξεγέρσεις: Υπαρκτός Θατσερισμός
Αντιλιθουανικά σκοτεινά κέντρα πίσω από τις εξεγέρσεις, λέει ο εκεί Καραμανλής:

"Υπάρχουν δυνάμεις που ενδιαφέρονται για την αποσταθεροποίηση και το χάος στην Λιθουανία, και χρησιμοποιούν την απόγνωση των πολιτών για τις επώδυνες μεταρρυθμίσεις για να επιτύχουν τα εχθρικά τους σχέδια" δήλωσε ο πρωθυπουργός Kosta Karamanlitis Andrius Kubilius..."
και η λιτότητα κύριοι είναι αδιαπραγμάτευτη.

#usriots
Στην άλλη όχθη του Ατλαντικού, για την ακρίβεια στις όχθες του Ειρηνικού ένας αστυνομικός σκοτώνει έναν επιβάτη μετρό που είχε εμπλακεί σε καυγά στην κυριολεξία χωρίς καμία αφορμή. Το γεγονός καταγράφεται σε ένα βίντεο που σε αφήνει άναυδο:



Το βίντεο αναρτάται στο youtube, και ακολουθεί εξέγερση (η εξέγερση του youtube). Διαδηλωτές καίνε και σπάνε. Αυτό τo βίντεο από την καταστροφική εξέγερση θα σας θυμίσει ίσως κάτι ανάλογο:



Κάποιοι (οπαδοί του συριζα και οχτροί του αδόνειδος γεωργιάδη;) στις ΗΠΑ, άρχισαν να χαϊδεύουν τα αυτιά των αναρχικών. Αυτός ο κύριος αφενός μας λέει ότι άπαξ και έχεις περάσει από σοβαρά riots δεν θεωρείς riot κάτι που δεν είχε νεκρούς (μόλις 100 συλληφθέντες, με τρεις απαγγελίες κατηγοριών και 200.000 δολάρια σε ζημιές) και προσθέτει το εξής ανθελληνικό απολίτιστο, υποστηρικτικό της ναζιστικής συμπεριφοράς που ανέχεται και καλλιεργεί την παρακμή, αφού εξηγεί πως στα LA riots του 1992 (με νεκρούς και μια πόλη δέκα εκατομμυρίων στις φλόγες θυμίζω) υπήρχε η συζήτηση για το αν ήταν riots ή uprising (σας θυμίζει τίποτα;), ανάλογα με την οπτική γωνία που το έβλεπε κανείς:

Μετά από την εξέγερση του 1992 στο Λος Άντζελες, ένας αρθρογράφος είχε αναρωτηθεί τι κάνει κανείς όταν έχει φωνάξει συνθήματα, έχει κάνει καθιστικές διαμαρτυρίες και μη-βίαιες διαδηλώσεις και εξακολουθούν να του λένε πως δεν μετράει; Δεν νομίζω πως ο αρθρογράφος αυτός ή ο οποιοσδήποτε χρησιμοποιεί τις λέξεις επανάσταση, εξέγερση ή πολιτική αναταραχή επιχειρούσε να δικαιολογήσει [ΣτΜ: το λεει γιατί εκεί δεν έχει Γιάννη Πρετεντέρη να τους βάζει στη θέση τους] τις μαζικές καταστροφές που είχαν ερειπώσει τμήματα της πόλης. Νομίζω πως προσπαθούσε να ξεσκεπάσει την απόγνωση και την απογοήτευση που μπορεί να προκαλέσει επίπεδα οργής που στέλνουν συνετούς κατά τα άλλα ανθρώπους στους δρόμους.

Δεν είναι μια θεώρηση των πραγμάτων φυσική για κάποια τμήματα της κοινωνίας μας, όπως ακριβώς είναι δύσκολο κάποια άλλα τμήματα να πιστέψουν σε μια δίκαιη αστυνομική έρευνα για τον πυροβολισμό ενός αφροαμερικανού άντρα.


Διάφοροι διαμαρτύρονται για τους μπαχαλάκηδες που χάλασαν την ειρηνική διαμαρτυρία.
Αναρχικοί αρνούνται να καταδικάσουν την τυφλή βία, και τα χώνουν στην αστυνομία για τις βάρβαρες μεθόδους της... καταλήγουν στο εξής:

Αναπαράγεται με την σημερινή κάλυψη [των επεισοδίων από τα ΜΜΕ] μια παραμορφωμένη και ανησυχητική άποψη για το τι είναι βία στην κοινωνία μας. Ένα αυτοκίνητο δεν ουρλιάζει από πόνο όταν το καις και μια βιτρίνα δεν κλαίει όταν θρυμματιστεί το τζάμι της. Είναι αλήθεια πως το κόστος αντικατάστασης του αυτοκινήτου και της τζαμαρίας μπορεί να είναι βάρος για τους ανθρώπους της εργατικής τάξης που θα πληγούν και αυτό είναι σίγουρα λυπηρό. Παρόλα αυτά, απλά δεν είναι συγκρίσιμο το κόστος αυτό με τις βάρβαρες συνέπειες της αστυνομικής βίας. Οι νέοι που έχουν κακοποιηθεί από την αστυνομία την νύχτα της διαδήλωσης θα πρέπει να ζήσουν με τα σωματικά και ψυχικά τραύματα για πολλά ακόμα χρόνια, και ο Όσκαρ Γκράντ [ο νεκρός επιβάτης] δεν μπορεί να αντικατασταθεί. Καούμε τον κόσμο να αναγνωρίσει την πραγματική βία στην κοινωνία μας - την βία της αστυνομίας, των φυλακών και των πολιτικών. Όσο η αστυνομία και οι διεφθαρμένοι πολιτικοί προστατεύουν τον αστυνομικό που σκότωσε τον Όσκαρ, όσο οι "έγχρωμοι" νέοι δέχονται συνεχώς επιθέσεις και εγκληματοποιούνται από την αστυνομία και το δικαστικό σύστημα, όσο η περιουσία θεωρείται πως αξίζει περισσότερα από τους ανθρώπους - δεν θα θρηνήσουμε για την περιουσία που υπέστη βανδαλισμούς την Τετάρτη το βράδι


(βλ. και σχετικά σχόλια

- Κάλυψη από τον τοπικό τύπο (με γιανναράδες και παπαχελάδες κυρίως στα σχόλια).
- H Ελληνική έμπνευση. Το Ελληνικό ιδεώδες.
- Ενημέρωση: Ο Truth Minista, Πωλ Σκοτ, εξηγεί την πολιτική χρησιμότητα της βίας, ιστορικά, για την αφροαμερικανική κοινότητα:

Let’s face it. Historically, Black folks have gotten much more attention from yellin’ “Fight the Power” than from singin’ “We Shall Overcome.”

Ask any Black activist and he will tell you that the only time that the media care about what Black folks think is when there is the threat of someone raisin’ the roof.

If you are not either in a position to start a riot or call one off, the talkin’ heads really don’t give two cents what you think.

Also, look at how many government programs were started after the rebellions of the ‘60s and after the Rodney King verdict in the early ‘90s.

Although politicians are quick to say there is no money for the poor, have you noticed how quickly they find some funds when they smell smoke?

Back in the ‘60s Kwame Ture (Stokely Carmichael) said: “A lot of people in the bourgeoisie tell me that they don’t like H. Rap Brown when he says, ‘I’m gonna burn this country down.’ But every time Rap Brown says that, they get a poverty program.”

You might not agree with those kinds of tactics but you can’t deny that the squeaky spinnin’ rims get the grease …


ΟΚ.

Μετά από την μικρή αυτή περιπλάνηση στον ταραγμένο μας κόσμο, μέσα από την εικόνα μας εκεί, και την εκεί εικόνα μέσα από εδώ και τα εκεί λόγια ως αντήχηση των εδώ αλλά και την τελείως εκεί κατάσταση παράλληλα εκεί, ελπίζω αγαπητέ αναγνώστη να βγήκαμε όλοι σοφότεροι και λιγότερο επιρρεπείς στον πολιτικοκοινωνικό αυτισμό και την συνωμοτική σάχλα. Ελπίζω.

Ενημέρωση:
#isriots
Ρέυκιαβικ 21/01/2009


Εξοργισμένοι απόγονοι Βίκινγκ παίρνουν με τα γιαούρτια τις μικρές νεοφιλελεύθερες ελίτ τους καθώς η κυβέρνηση πέφτει ψεκάζοντας τους αμάθητους Ισλανδούς. Οι πολίτες δεν συμφωνούν προφανώς με την άποψη του ΔΝΤ.

Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Κοίτα, ο κόσμος αποτελείται πάνω κάτω από 6 δισεκατομμύρια ψυχές. Τα περιστατικά που παραθέτεις είναι ζήτημα αν αφορούν (στην καλύτερη των περιπτώσεων) 1 εκατομμύριο ψυχές. Φταίω εγώ μετά -και ο Καρατζαφέρης- που μιλάμε για μεμονωμένα περιστατικά;
Ο χρήστης talos είπε…
γιάννη πρετεντέρη: κατ' αρχάς δακρύζω από την τιμή. Ναι έχεις δίκιο, *με μο νω με να*, γι' αυτό τα ανέφερα κι εγώ για να τονίζω την μεμονωμενότητά τους όλων μαζί. Μου έφτιαξες το κέφι νυχτιάτικα και θα κοιμηθώ καλύτερα τώρα. Νάσαι καλά.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
ρε παιδιά ήμαρτον με τον κύρκο και τους μενσεβίκους του. σας έχει κάνει το κόμμα μουνιόλα. την πήρε τόσο καλά την αριστερή στροφή ο κυρ αλέκος, ο αλέξης τα χώνει μια χαρούλα, ο σύριζα 'έγραψε' στην εξέγερση- άσχετα αν μετά τα μάζεψε-, καμαρώσαμε με το ημερολόγιο, τις δηλώσεις ψαριανού... και τώρα έρχονται οι κυρκολάνοι και λυσσάνε να σας στείλουνε ξανά στον πάτο.γιατί δεν τους διαγράφει και παράλληλα να εξαπολύσει μια μετωπική στους χαφιέδες του ΚορΚονΕ?
Ο χρήστης talos είπε…
2,94: Κατ' αρχάς εδώ δεν είναι τα κεντρικά του συν, και είμαστε εκτός θέματος αλλά ως οπαδός συμπάσχω και συμμερίζομαι την αγανάκτηση για τους υπεύθυνους του 2,94% που βγαίνουν και νουθετούν. Αλλά διαγραφές δεν είναι ο ΣΥΝ για να κάνει, απαγορεύεται γενικώς.
Ο χρήστης Μαύρο πρόβατο είπε…
Την αδυναμία - εκθειάζοντάς την, βέβαια, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα - τέτοιων κινητοποιήσεων περιγράφει με διεισδυτικό τρόπο, ήδη εδώ και χρόνια, ο Νέγκρι.
Εμείς τώρα που ξέρουμε "με ποιόν θα πάμε και ποιόν θ'αφήσουμε", γνωρίζουμε και συμφωνούμε στα πολιτικά καθήκοντα κάθε ανατρεπτικής δύναμης σ'αυτήν τη συγκυρία, όπου οι ταραχές που μεγαλώνουν εδώ κι εκεί σαν μανιτάρια (και δεν έχουμε δει τίποτε ακόμη...)
Τα χειρότερα λοιπόν με το συριζα, είναι οτι αναπαράγει στο πολιτικό πεδίο το ίδιο αδιέξοδο που παρατηρούμε και αλλού που δεν υπάρχει καμμία συναφής πολιτική δύναμη.
Όποιος παρόλ'αυτά θέλει να του δώσει μια ευκαιρία, ας τον κρίνει με βάση τη συμβολή του στην ανάπτυξη του διεκδικητικού κινήματος, στην πολιτικοποίησή του με το πέρασμα στόχων που ανοίγουν πολιτικά μέτωπα, στην βελτίωση των συσχετισμών της ταξικής πάλης με μια λέξη: κι αν αξιολογήσει λάθος, θα έχει τα σωστά κριτήρια...
Ο χρήστης talos είπε…
Μαύρο Πρόβατο: Ανοίγεις μια πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα, αλλά το απόσπασμα που παραθέτεις από τον Νέγκρι είναι εκτός θέματος στην σημερινή συγκυρία: πρώτον γιατί από τις αναταραχές που παρουσιάζει μόνο το LA το 1992 είχε κάπως κοινά χαρακτηριστικά με τα σημερινά, και δεύτερον διότι η εξάπλωση της αγανάκτησης, και οι αναφορές στο "Ελληνικό προηγούμενο" δείχνουν ότι όταν λέει

None of these events inspired a cycle of struggles, because the desires and needs they expressed could not be translated into different contexts. In other words, (potential) revolutionaries in other parts of the world did not hear of the events in Beijing, Nablus, Los Angeles, Chiapas, Paris, or Seoul and immediately recognize them as their own struggles

ηδη περιγράφει κάτι το διαφορετικό: από τις αναφορές στην Ελλάδα στις ΗΠΑ και στην Λετονία, από το φόβο του Ελληνικού παραδείγματος που συνετέλεσε στην απόσυρση των μεταρρυθμίσεων Σαρκοζί, στις πολυάριθμες και σε απίστευτο βαθμό διάσπαρτες ανά τον κόσμο εκδηλώσεις συμπαράστασης και σε ευθεία "απάντηση" στον Νέγκρι, ο χαιρετισμός του ίδιου του Μάρκος προς την εξεγερμένη Ελληνική νεολαία, κάτι άλλο παίζει υποβοηθούμενο φυσικά από το πλαίσιο της παγκόσμιας κρίσης.

Ο ΣΥΡΙΖΑ εκτιμώ ότι προσπαθεί να κάνει κάτι διαφορετικό από ότι συνέβαινε μέχρι τώρα (στην καλύτερή του εκοχή) προσπαθεί να διαδαχθεί από τα κινήματα και να γίνει το ψηφισωτό πάνω στο οποίο θα αποτελέσουν μια άλλη πολιτκή πρόταση. Δηλαδή η πολιτικοποίηση που πρέπει να εισάγει (το είχα πει και σε παλιότερο ποστ) δεν είναι η πολιτικοποίηση μιας "πρωτοπορίας", ούτε από τα πάνω, αλλά είναι η πολιτικοποίηση του παραδείγματος και της συνδιαμόρφωσης. Είναι κάτι το διαφορετικό, ίσως το Πορτογαλλικό Μπλόκο και αυτό που κάνει ο Besancenot είναι πολιτικά συγκρίσιμα - για αυτό δέχεται και ανάλογες επιθέσεις, βλ. το σχετικό ποστ του Νίκου Σμυρναίου.

Πώς όμως αξιολογείς την *καταγγελία* της εξέγερσης και την αντιπαλότητα προς αυτήν που έδειξε το ΚΚΕ; Για να δούμε και την άλλη όψη της πολιτικής αναπηρίας.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Καλημέρα,

Τέτοια θέματα σαν το πόστ που ανάρτησες είναι πάντα επίκαιρα και χρήσιμα γιατί τέτοιου είδους συνομωσίες αξιοποίουνται και λειτουργούν σαν ένα είδος ανάσχεσης ενός κινήματος που αναπτύσσεται και κυρίως οι κυβερνήσεις προσπαθούν να καλλιεργήσουν στο κόσμο, που κατεβαίνει στους δρόμους και διεκδικεί, συνενοχή στη βία.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=978157

όπως πάντα συμβαίνει πρώτα στην ιταλία και μετά έρχεται στην ελλάδα. από το να έχεις ρουφιάνους στο κόμμα που κάνουν δηλώσεις για άρση ασύλου, κάλλιο διασπασμένος.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα πολλά πρόσωπα της ψηφιακής λογοκρισίας

Μετεκλογικά

Βαϊμάρη και αντιφασισμός, μια ιστορική σημείωση